Jesteś tutaj:   

Spis powszechny

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021

Od 1 kwietnia rozpocznie się NSP 2021. Udział w spisie jest obowiązkowy. Każdy zobowiązany jest spisać się metodą samospisu internetowego na stronie www.spis.gov.pl   

Samospis przez internet to sposób, z którego warto skorzystać, ponieważ zapewnia on bezpieczeństwo naszych danych i danych naszych najbliższych. Pomóżmy również osobom starszym, naszym rodzicom i dziadkom oraz znajomym wypełnić ten obowiązek. Istnieje możliwość, aby osoba dorosła udzieliła odpowiedzi za pozostałych domowników zamieszkałych pod tym samym adresem.

Bądźmy cyfrową gminą.

 

LOGOWANIE DO APLIKACJI SAMOSPISU

Gdzie znajdę adres do aplikacji do samospisu?

Na stronie: www.spis.gov.pl będzie umieszczony link do aplikacji do samospisu.

Jak mogę się zalogować do aplikacji?

Logowanie do aplikacji będzie możliwe za pomocą wyboru opcji: 

a) logowanie za pomocą krajowego węzła identyfikacji elektronicznej (profil zaufany)

b) z użyciem Pesel oraz nazwiska rodowego matki. Konieczne będzie też zdefiniowanie własnego hasła. W  sytuacji gdy osoba wypełnia formularz w wielu sesjach pracy, dostęp do formularza podczas kolejnego logowania będzie wymagał podania numeru Pesel oraz hasła znanego wyłącznie temu użytkownikowi.

c)  cudzoziemcy nieposiadający numeru Pesel – konieczne jest podanie adresu email i zdefiniowanie hasła dostępu do konta. Na adres email zostanie wysłany link aktywacyjny, którego otwarcie będzie wymagane do aktywacji konta. Osoby posiadające tego rodzaju konto mogą logować się wielokrotnie, podając email oraz hasło.

Czy mogę się zalogować za pomocą profilu zaufanego?

Tak. Użycie profilu zaufanego jest jedną z opcji logowania do aplikacji (krajowy węzeł identyfikacji elektronicznej).

Jeżeli nie mam profilu zaufanego to jak mam się spisać?

Osoby nieposiadające profilu zaufanego mogą wybrać opcję logowania z użyciem własnego nr Pesel oraz nazwiska rodowego matki. Podczas procesu logowania wymagane będzie również ustalenie hasła jako dodatkowego poziomu ochrony.

 

Osoby z ograniczeniami np. słabowidzące mogą zadzwonić na Infolinię (22 279 99 99, dostępnaod poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-18.00), gdzie zostaną przekierowane do rachmistrza i zostaną spisane lub w odpowiednim czasie skontaktuje się z nimi rachmistrz z terenu gminy.

Zachęcamy do pomocy np. osobom starszym w wypełnieniu obowiązku spisowego, aby nie musieli w tym celu wychodzić z domu. Jednak gdy zajdzie taka potrzeba to innym rozwiązaniem jest umówienie tej osoby w urzędzie, gdzie z pomocą pracownika Gminnego Biura Spisowego będzie mogła dokonać spisu.

 

W sytuacji gdy ktoś nie posiada żadnego numeru telefonu również należy umówić się w urzędzie, gdzie z pomocą pracownika Gminnego Biura Spisowego będzie można dokonać spisu.

 

Po wypełnieniu aplikacji w ramach samospisu chciałbym poprawić dane. Czy mogę to zrobić?

Dane wprowadzane w aplikacji samospisu będą zapamiętywane i udostępniane użytkownikowi przy kolejnych sesjach pracy, tj. po każdym skutecznym zalogowaniu. Wyłączenie dostępu do aplikacji nastąpi w momencie poprawnego zakończenia samospisu (potwierdzonego przyciskiem „Zakończ samospis”). Po wykonaniu tej operacji nie będzie można już korygować danych.

 

Spis powszechny 2020

Ogłoszenie naborze na kandydatów na rachmistrzów

Na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz.U. poz.1775, z późn.zm.) - zwany dalej NSP 2021.

Burmistrz Miasta Chodzieży – Gminny Komisarz Spisowy

ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.

NSP 2021 jest przeprowadzany w terminie od dnia 1 kwietnia do dnia 30 czerwca 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

Termin składania ofert: od 1 lutego do odwołania  (termin wydłużony, wolne 1 miejsce rachmistrza, 4 miejsca na rachmistrza rezerwowego)

Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:

  • mieć ukończone 18 lat,

  • cieszyć się nieposzlakowaną opinią,

  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie,

  • posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,

  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Informacje ogólne:

  1. Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego w Chodzieży. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e -learning. Na wskazany
    w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do systemu e-learning.

  2. Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.

  3. Kandydat na rachmistrzazobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.

  4. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim został napisany test w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.

  5. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych
    (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.

  6. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku - niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia WBS poprawności tego wyniku.

  7. Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno spełniać określone wymagania:

    1. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,

    2. format pliku - JPG,

    3. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:

      • przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,

      • przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.

Rachmistrz spisowy, wyłoniony w trybie otwartego naboru na zasadach określonych w ustawie o NSP 2021, wykonuje czynności w ramach prac spisowych na podstawie umowy zlecenia zawartej z dyrektorem urzędu statystycznego,
z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu. Urządzenie zostanie przekazane rachmistrzowi na podstawie protokołu przekazania, stanowiącego załącznik
do umowy zlecenia.

Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:

  1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową;

  2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej.

  3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.

Oferta kandydata na rachmistrza spisowego musi zawierać (druk do pobrania):

  1. Zgłoszenie zawierające:

  • imię (imiona) i nazwisko,
  • data urodzenia,
  • adres zamieszkania,
  • numer telefonu,
  • adres e-mail.
  1. Oświadczenie zawierające informację o:

    • nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe,
    • posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia,
    • znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,
    • świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Składanie ofert:

  1. Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową urzędu: urzadmiejski@chodziez.pl, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:

  1. w przypadku osobistego złożenia dokumentów do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu,

  2. w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną
    w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),

  3. w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),

  4. w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.

  1. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

  2. Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Chodzieży oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Chodzieży, nr tel. 67 2827171 wew. 308, e-mail: sekretarz@chodziez.pl

 

Chodzież, dnia 27 stycznia 2021 r. Gminny Komisarz Spisowy

 

Burmistrz Miasta Chodzieży

/-/ Jacek Gursz

 

 

 

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w celu realizacji naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.) „RODO”, administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

  1. Administrator

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Komisarz Spisowy – Burmistrz Miasta Chodzieży, Jacek Gursz.

  1. Inspektor ochrony danych

Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować:

  • pocztą tradycyjną na adres: ul. I.J. Paderewskiego 2, 64-800 Chodzież,

  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: iod@chodziez.pl

Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

  1. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:

  • art. 6. ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z art. 24 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn. zm.), dalej „ustawa o NSP 2021”.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

  1. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty określone w rozdziale 6 ustawy o NSP 2021, podmioty współpracujące z administratorem, dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przeprowadzenie naboru oraz przechowywanie dokumentacji dotyczącej naboru, osoby działające na polecenie administratora, osoby
i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

  1. Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5-ciu lat od zakończenia procesu naboru na rachmistrza spisowego.

  1. Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo do:

  • dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,

  • sprostowania (poprawiania) danych osobowych,

  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

  • przenoszenia danych,

  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,

  • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku, w którym przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie zgody,

  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

  1. Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się kandydata o przyjęcie na rachmistrza spisowego i udzielenie mu dostępu do aplikacji szkoleniowej e-learning.

  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.