KLAUZULA INFORMACYJNA
DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
PRZEZ BURMISTRZA MIASTA CHODZIEŻY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Chodzieży. Siedzibą Burmistrza jest Urząd Miejski w Chodzieży ul. Ignacego Jana Paderewskiego 2; 64-800 Chodzież.
Burmistrz Miasta powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym w sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się poprzez adres e-mail: iod@chodziez.pl lub pod adresem wskazanym w pkt. 1.
Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z realizowaniem zadań przez Burmistrza Miasta Chodzieży na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia – tj. ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j.)
Przysługuje Pani/Panu prawo do wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie danych opartych na art.6 ust.1 lit.f.
W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody (art.6 lit. a RODO) przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed cofnięciem.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt. 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
Pani/Pana dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres 25 lat po roku, w którym dokonano rozpatrzenia złożonej petycji zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Prezesa Rady ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcjiw sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. 2011r.Nr 14, poz.67).
W związku z przetwarzaniem przez Burmistrza Miasta Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych (art.15 RODO), ich sprostowania (art.16 RODO), usunięcia danych (art.17 RODO), ograniczenia przetwarzania danych (art.18 RODO), przenoszenia danych (art.20 RODO) i wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art.21 RODO).
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia 2016/679.
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą profilowane.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, który wynika z art. 4 i 5 ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j.)
Lp. |
Imię i Nazwisko lub nazwa podmiotu wnoszącego petycje (w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art.4 ust.3 ustawy o petycjach) |
Skan petycji |
Przedmiot petycji |
Data złożenia petycji |
Przewidywany termin załatwienia sprawy |
Zasięgane opinie |
Informacja o sposobie załatwienia petycji |
1 | Dr Bogusław J. Feder Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja ul. Orzeszkowej 2 05-827 Grodzisk Mazowiecki | Skan petycji |
w zakresie przekazywania przez Urząd za pośrednictwem kanałów Gminy, bezpłatnych informacji przeznaczonych dla Lokalnych Mikro przedsiębiorców |
25.03.2019 | 06.06.2019 | Skan odpowiedzi petycji | |
2 | Szulc-Efekt sp. z o.o. ul. Poligonowa 1 04-051 Warszawa | skan petycji | zebrania ofert rynkowych w obszarze usług telekomunikacyjnych oraz dokonanie analizy wydatków ponoszonych w przedmiotowym obszarze | 28.05.2019 | 25.07.2019 | Skan odpowiedzi petycji | |
3 | Szulc-Efekt sp. z o.o. ul. Poligonowa 1 04-051 Warszawa | skan petycji |
zaplanowanie w trybie ustawy zamówień publicznych, którego przedmiotem będzie modernizacja parku maszynowego z uwzględnieniem dywersyfikacji wykorzystywanego paliwa |
31.05.2019 | 25.07.2019 | Skan odpowiedzi petycji | |
4 | Szulc-Efekt sp. z o.o. ul. Poligonowa 1 04-051 Warszawa | skan petycji |
opublikowanie użytkowanych w Urzędzie wybranych numerów służbowych telefonów komórkowych, których używanie może usprawnić komunikacje z Urzędem |
24.07.2019 | 24.09.2019 | Skan odpowiedzi petycji | |
5 | Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego ul. Kruczkowskiego 4b lok.13 00-412 Warszawa | skan petycji |
dokonanie próby analizy wdrożenia w Urzędzie procedur dot. płatności bezgotówkowych |
18.12.2019 | 30.12.2019 | Skan odpowiedzi petycji |
Informacja zbiorcza w sprawie petycji w 2018 roku
Lp. |
Imię i Nazwisko lub nazwa podmiotu wnoszącego petycje (w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art.4 ust.3 ustawy o petycjach) |
Skan petycji |
Przedmiot petycji |
Data złożenia petycji |
Przewidywany termin załatwienia sprawy |
Zasięgane opinie |
Informacja o sposobie załatwienia petycji |
1 | Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
w przedmiocie informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza
|
4.05.2018 | 21.05.2018 | Skan odpowiedzi petycji | |
2 | Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
w przedmiocie ulicy Łąkowej i dojazdu do firmy Mudeung |
31.08.2018 | 06.11.2018 | Skan odpowiedzi petycji | |
3 |
Szulc-Efekt sp. z o.o. ul. Poligonowa 1 04-051 Warszawa |
Skan petycji |
w przedmiocie wdrożenia w Gminie Systemu Zarządzania i Monitorowania Energii |
14.09.2018 | 06.11.2018 | Skan odpowiedzi petycji | |
4 |
Szulc-Efekt sp. z o.o. ul. Poligonowa 1 04-051 Warszawa |
Skan petycji | Program "Wzorowa Łazienka" | 28.09.2018 | 03.10.2018 | Skan odpowiedzi petycji | |
5 |
Szulc-Efekt sp. z o.o. ul. Poligonowa 1 04-051 Warszawa |
Skan petycji | w przedmiocie możliwości wdrożenia procedur związanych z pełnym używaniem środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówień | 09.11.2018 | 14..01.2019 | Skan odpowiedzi petycji | |
6 |
Nie wyrażono zgody |
w przedmiocie zainstalowania oświetlenia przy ul. Kochanowskiego nr 39A,49A,51,65A i Tadeusza Siejaka 17 i 20 | 18.12.2018 | zgodnie z art.10 ust.1 ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach | Skan odpowiedzi petycji |
Lp. |
Imię i Nazwisko lub nazwa podmiotu wnoszącego petycje (w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art.4 ust.3 ustawy o petycjach) |
Skan petycji |
Przedmiot petycji |
Data złożenia petycji |
Przewidywany termin załatwienia sprawy |
Zasięgane opinie |
Informacja o sposobie załatwienia petycji |
1 | Nie wyrażono zgody |
Skan petycji |
System Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji
|
14.02.2017 | 27.02.2017 | Skan odpowiedzi |
|
2 |
Nie wyrażono zgody |
Skan petycji | w sprawie publikacji baneru | 21.06.2017 | 29.06.2017 | skan odpowiedzi | |
3 | Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
w sprawie utrzymania oraz modernizacji zewnętrznego oświetlenia ulicznego |
05.07.2017 | 05.08.2017 |
|
|
4 | Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
Prośba o publikację baneru -mikroporady- dot.prowadzenia działalności | 18.07.2017 | 17-08-2017 | skan odpowiedzi |
|
5 |
Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
Zaproszenie do programu dla szkół pn. "Wzorowa łazienka" | 04.09.2017 | 04.10.2017 | ||
6 | Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
Petycja do Dyrektora Szkoły o dokonanie wewnętrznej analizy stanu faktycznego w przedmiocie kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych w szkołach |
14.09.2017 | 14.12.2017 | skan odpowiedzi |
|
7 | Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
Petycja do szkół dotycząca zdrowych nawyków żywieniowych w szkołach. |
05-12-2017 | 06-02-2018 | skan odpowiedzi |
Informacja zbiorcza w sprawie petycji w 2016 roku
Lp. |
Imię i Nazwisko lub nazwa podmiotu wnoszącego petycje (w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art.4 ust.3 ustawy o petycjach) |
Skan petycji |
Przedmiot petycji |
Data złożenia petycji |
Przewidywany termin załatwienia sprawy |
Zasięgane opinie |
Informacja o sposobie załatwienia petycji |
1 | Nie wyrażóno zgody |
Skan petycji | utworzenie placu zabaw "Podwórko NIVEA" | 21.03.2016 | 21.06.2016 | Odpowiedź na petycję | |
2 |
Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
utworzenie biblioteczki samorządowca | 22.04.2016 | 20.05.2016 | Odpowiedź na petycję |
|
3 | Nie wyrażono zgody | Skan petycji |
w sprawie efektywności energetycznej |
09.05.2016 | 23.05.2016 | Odpowiedź na petycję |
|
4 |
Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych "ZIEMIA CHODZIESKA" | Skan petycji |
zmiana regulaminu strefy płatnego parkowania | 12.05.2016 | 23.09.2016 | ||
5 | Nie wyrażono zgody | Petycja | w sprawie wybudowania wielofunkcyjnego boiska | 06-06-2016 | 15.07.2016 | Opinia | Odpowiedź na petycję |
6 |
Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych "ZIEMIA CHODZIESKA" | Petycja | w sprawie budżetu obywatelskiego | 23-06-2016 | 12.08.2016 | Odpowiedź na petycję |
|
7 | Nie wyrażono zgody | Petycja | w sprawie utworzenia zakładki "Czystsze Powietrze" | 31-10-2016 | 24-11-2016 | odpowiedź na petycję |
Informacja o złożonych do Burmistrza Miasta Chodzieży petycjach w roku 2015.
Informujemy, że w roku 2015 , nie wpłynęły petycje do załatwienia przez Burmistrza Miasta Chodzieży.
Procedura rozpatrywania petycji przez Burmistrza Miasta Chodzieży
Podstawa
prawna: Ustawa
z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U z 2014 r., poz.
1195)
Przedmiotem
petycji może
być żądanie zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia
lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego
petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej
ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań
i kompetencji adresata petycji.
Petycja
może być złożona przez obywatela,
grupę obywateli, osobę prawną, organizacje pozarządowe,
przedsiębiorców, stowarzyszenia, fundacje lub grupę tych
podmiotów.
Adresatem
petycji mogą być wszystkie
organy władzy publicznej, a także organizacje lub instytucje
społeczne wykonujące zadania z zakresu administracji
publicznej.
Petycja
może być złożona w interesie:
publicznym;
podmiotu wnoszącego petycję;
podmiotu trzeciego, za jego zgodą.
Petycja
powinna zawierać:
oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą wspomnianą grupę;
wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji (jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów);
oznaczenie adresata petycji;
wskazanie przedmiotu petycji.
Ponadto
może zawierać zgodę
na ujawnienie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Chodzieży danych osobowych podmiotu wnoszącego
petycję lub podmiotu trzeciego w imieniu którego jest
składana.
Petycję
składa się w formie pisemnej
albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
W
formie pisemnej powinna być
podpisana przez podmiot wnoszący petycję w przypadku osób
fizycznych lub przez osobę reprezentującą w przypadku innych
podmiotów i grup podmiotów.
Składana zaś za
pomocą środków komunikacji elektronicznej może być
opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy
pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna
zawierać także
adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Petycja
składana w interesie podmiotu trzeciego musi zawierać także:
imię i nazwisko albo nazwę;
miejsce zamieszkania albo siedzibę;
adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu.
Podmiot ten w formie
pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej wyraża
zgodę na złożenie petycji w jego interesie. Zgoda jest dołączana
do petycji. W razie powstania jakichkolwiek wątpliwości co do tej
zgody właściwy organ może, w terminie 30 dni od dnia złożenia
petycji, zwrócić się do podmiotu, w interesie którego petycja
jest składana, o jej potwierdzenie. Potwierdzenie to należy
dostarczyć w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji
elektronicznej w terminie 14 dni. Brak takiego potwierdzenia
spowoduje pozostawienie petycji bez rozpoznania.
Jeżeli
Burmistrz jest niewłaściwy do rozpatrzenia petycji,
przesyła ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30
dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego do jej
rozpatrzenia, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący
petycję.
Jeżeli
petycja dotyczy kilku spraw podlegających
rozpatrzeniu przez różne podmioty, Burmistrz rozpatruje
petycję w zakresie należącym do jego właściwości oraz
przekazuje ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30
dni do pozostałych właściwych podmiotów, zawiadamiając o tym
równocześnie podmiot wnoszący petycję.
Gdy
petycja nie spełnia wymogów formalnych burmistrz
pozostawia ją bez rozpatrzenia lub wzywa, w terminie 30 dni od dnia
złożenia petycji, podmiot wnoszący petycję do uzupełnienia lub
wyjaśnienia treści petycji. Należy to uczynić w terminie 14 dni,
po upływie tego terminu petycja nie będzie rozpatrzona.
Na
stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego
niezwłocznie
zamieszcza się informację zawierającą skan petycji, datę jej
złożenia oraz - w przypadku wyrażenia zgody na ujawnienie danych
osobowych, o której wspomniano wcześniej, imię i nazwisko albo
nazwę podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie
którego petycja jest składana. Informacja ta, jest niezwłocznie
aktualizowana o dane dotyczące przebiegu postępowania.
Petycja
powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później
niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. W przypadku
wystąpienia okoliczności niezależnych od Burmistrza,
uniemożliwiających rozpatrzenie petycji we wspomnianym terminie,
ulega on przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o kolejne 3
miesiące.
Jeżeli w ciągu miesiąca od otrzymania petycji
wpływają
dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, Burmistrz może zarządzić
łączne rozpatrywanie petycji (petycja
wielokrotna). W takim przypadku, na stronie internetowej Urzędu wyznacza
się okres oczekiwania na dalsze petycje nie dłuższy niż 2
miesiące, licząc od dnia ogłoszenia.
Burmistrz
może pozostawić bez rozpatrzenia petycję złożoną w sprawie,
która była przedmiotem petycji już przez niego rozpatrzonej,
jeżeli w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody
wcześniej nieznane . W
takim przypadku, niezwłocznie informuje się podmiot wnoszący
petycję o pozostawieniu jej bez rozpatrzenia i poprzednim sposobie
załatwienia petycji.
Organ rozpatrujący petycję zawiadamia
podmiot ją wnoszący o sposobie jej załatwienia wraz z
uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji
elektronicznej. Sposób załatwienia petycji nie może być
przedmiotem skargi.
Corocznie,
w terminie do dnia 30 czerwca, umieszcza się na stronie internetowej
BIP Urzędu Miejskiego zbiorczą
informację
o petycjach rozpatrzonych w roku
poprzednim. Informacja
ta zawiera w szczególności dane dotyczące liczby, przedmiotu oraz
sposobu załatwienia petycji.