Usuwanie azbestu

Finansowanie zadań z zakresu usuwania i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest

  1. ZAKRES ŚWIADCZONEJ USŁUGI

    Finansowaniu zadań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miejskiej w Chodzieży, podlegają przedsięwzięcia polegające na:

    1. demontażu wyrobów zawierających azbest;

    2. odbiorze i transporcie wyrobów zawierających azbest do miejsca unieszkodliwienia;

    3. unieszkodliwieniu poprzez składowanie wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych.

    Program skierowany jest do osób fizycznych, użytkowników Rodzinnych Ogrodów Działkowych, jednostek samorządu terytorialnego i Skarbu Państwa, stowarzyszeń, fundacji, kościołów i związków wyznaniowych, wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Finansowanie nie obejmuje osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.

  2. WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY

    Wnioskodawcy występują do Burmistrza Miasta Chodzieży o sfinansowanie kosztów związanych z demontażem, odbiorem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest na wzorze druku: <załącznik.odt>

    Do w/w wniosku należy załączyć:

    1. kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości,

    2. w przypadku budynku, do którego tytuł prawny posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, a w przypadku wspólnoty mieszkaniowej – uchwałę wspólnoty.

  3. OPŁATY

    Nie dotyczy. Gmina Miejska w Chodzieży sfinansuje 100% kosztów związanych z demontażem, odbiorem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest. Finansowanie nie pokrywa natomiast kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.

  4. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

    Osobiście w kancelarii Urzędu Miejskiego w Chodzieży, z siedzibą przy ul. Ignacego Jana Paderewskiego 2, 64-800 Chodzież, pocztą tradycyjną, pocztą elektroniczną na adres: urzadmiejski@chodziez.pl lub przez platformę ePUAP.

  5. OSOBY DO KONTAKTU

    Szymon Zychla tel. (67) 282-71-71 w. 301, pokój nr 301 (I piętro w Urzędzie Miejskim w Chodzieży)

 

  1. SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA

    1. Kwalifikowanie wniosków do sfinansowania i realizacji prac związanych z demontażem, odbiorem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest odbywać się będzie według kolejności ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Chodzieży, do wyczerpania środków finansowych przyznanych na ten cel w budżecie gminy.

    2. Wnioski prawidłowo wypełnione wraz z wymaganymi dokumentami, które nie zostały zakwalifikowane w danym roku z powodu limitu środków przewidzianych na ten cel w budżecie gminy, będą rozpatrywane w pierwszej kolejności w roku następnym.

    3. Po merytorycznej weryfikacji wniosku, Wnioskodawcy otrzymają pismo informujące o jego akceptacji lub jej odmowie z uzasadnieniem.

  2. TRYB ODWOŁAWCZY

    Od procedury kwalifikowania wniosków i ich finansowania nie przysługuje tryb odwoławczy.

  3. PODSTAWA PRAWNA

    1. Ustawa z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2017 r. poz. 2119, ze zm.),

    2. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U. z 2020 r. poz. 1219)

    3. Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 – 2032 stanowiący Załącznik do uchwały Nr 39/2010 Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r.

    4. Uchwała nr XLV/347/2017 Rady Miejskiej w Chodzieży z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia „Programu usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miejskiej w Chodzieży na lata 2018-2032”

    5. Uchwała nr XLIX/366/2018 Rady miejskiej w Chodzieży z dnia 5 marca 2018 r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu finansowania zadań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miejskiej w Chodzieży"

       

Wniosek o demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest